X

ANTECEDENTS.

En octubre de 2008, desde el Colegio se solicitó a la Dirección General d’Avaluació i Acreditació, la inclusión del dietista-nutricionista en el formulario de solicitud de acreditación de centros y establecimientos sanitarios. Desde enero de 2009 y atendida nuestra solicitud, tenemos la posibilidad efectiva de realizar este trámite.

Des del setembre del 2010, s'aplica el nouDecret 100/2010, del 27 d'agost pel qual es regula el procediment dautorització sanitària dels centres, serveis i establiments sanitaris a Balears.

 

PROCEDIMENT

 

Tots els centres amb els serveis sanitaris que prestin i tots els establiments sanitaris han de sol·licitar una autorització abans diniciar el seu funcionament que implicarà una inspecció per poder verificar que es compleix tota la normativa sanitària vigent.

Autorització de funcionament d'un centre sanitari sense internament

S'entén per centre sanitari conjunt organitzat de mitjans tècnics i instal·lacions en què professionals capacitats, per la seva titulació oficial o habilitació professional, fan bàsicament activitats sanitàries per millorar la salut de les persones. Els centres sanitaris poden estar integrats per un o diversos serveis sanitaris que en constitueixen l'oferta assistencial.

Aquests centres han de sol·licitar lautorització sanitària de funcionament. Aquesta autorització s'exigirà amb caràcter preceptiu de manera prèvia a l'inici de l'activitat i s'haurà de renovar cada 10 anys.


PROCEDIMENT

1. Presentació de la sol·licitud dautorització i documentació requerida.

2. Revisió de la documentació. Si la documentació és incompleta es notificaran les deficiències per escrit a linteressat que disposa dun termini de 10 dies per solucionar-les.

3. Inspecció del centre per part del serè dAvaluació, Acreditació i Inspecció.

4. Informe proposta de resolució dautorització.

5. Resolució dautorització del Director General dAvaluació i Acreditació, notificació de la resolució a linteressat i inscripció del centre en el Registre de Centres, Serveis i Establiments sanitaris.

 

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA.

 

1. Tràmits administratius per a l'autorització de centres (C2.2) per a l'oferta assistencial de dietètica i nutrició (U11), que inclou normativa i la sol·licitud d'autorització de funcionament adreçada a la Direcció General d'Avaluació i Acreditació.

2. Pàgina Web Document justificatiu del pagament de taxes.(148,32€ per inici activitat i renovació)

3. En cas de titularitat persona física: còpia del DNI.

4. En cas de titularitat persona jurídica: còpia compulsada de l'escriptura de constitució o modificació inscrita al Registre Mercantil, quan aquest requisit sigui exigible conforme a la legislació mercantil. Si no ho és, lacreditació de la capacitat dobrar es realitzarà mitjançant escriptura de constitució, estatuts o acte fundacional, en què han de constar les normes per les quals es regula lactivitat, inscrits, si escau, en el Registre Oficial. Es presentarà, així mateix:
– Código de identificación fiscal (CIF)
– Documento acrditatiu (original o compulsado) de la personalidad del respresentante de acuerdo con la actividad a desarrollar en el centro.

5. Plànols de situació i detall del centre a escala 1:100, actualitzat, signats per tècnic competent, que permetin la perfecta localització de limmoble, així com de les seves instal·lacions i mobiliari. La normativa aplicable, a més d'altres principis generals detallats a la pàgina de la Conselleria és:

6. Designació del director sanitari del centre i substitut daquest amb titulació professional dacord amb lactivitat a desenvolupar en el centre.

7. Memòria descriptiva de la naturalesa del centre, signada pel Director Sanitari, que ha d'incloure:
– Oferta asistencial que se pretende prestar y equipamientos e infraestructuras necesarias para desarrollarla.
– Sistema establecido para garantizar la confidencialidad de los datos de carácter personal contenidos en la documentación clínica de la consulta, de acuerdo con la Ley 41/2002, de 14 de noviembre, básica reguladora de la autonomía del paciente y de derechos y obligaciones en materia de información y documentación clínica.

8. Relació del personal sanitari, signada pel Director Sanitari, amb:
– Certificados de colegiación originales o compulsados y vigentes. En el caso de Dietistas-Nutricionistas colegiados, este paso no es necesario pues exite un sistema de información accesible vía telemática, a los colegiados de Baleares. (artículo 12 punto f del Decreto 100/2010 de acreditación de centros en Illes Balears. 
– Títulos compulsados en el caso de que no exista colegio profesional. Este requisito tampoco es necesario para Dietistas-Nutricionistas colegiados, pues exite en Colegio Profesional. 

9. En cas de centres productors de residus sanitaris, sistema d'eliminació de residus, d'acord amb la legalitat vigent (contracte amb empresa de recollida de residus sanitaris o sistema d'eliminació propi amb tecnologia aprovada per la Conselleria de Medi Ambient).

10. Si disposeu d'equips o instal·lacions de radiodiagnòstic, radioteràpia o de medicina nuclear:
– Certificado de inscripción en el Registro de la Consejería de Industria.
– Acreditación de cualificación necesaria para el manejo de instalaciones de radiodiagnóstico, radioterapia o medicina nuclear.

Los mismos pricipios serán aplicables si el servicio asistencina de Dietética y Nutrición, se presta en el en el domicilio del profesional. Para más información consulta el artículo 12 punto 4 del Decreto 100/2010 de acreditación de centros en Illes Balears. 

Si tens algun dubte, pots contactar amb el CODNIB o bien acceder a información más detallada en el sitio web de la Direcció General d'Avaluació i Acreditació. 

 

Administrator: