CONVOCATÒRIA XIII ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA DE CODNIB
24 de febrer de 2020
En compliment del que estableix la Llei 4/2007 de 28 de març, de creació del Col·legi Oficial de Dietistes-Nutricionistes de les Illes Balears CODNIB, i d'acord amb els seus Estatuts (BOIB núm. 146, de 9 d'octubre de 2010), se't convoca a la XIII Assemblea General Ordinària de CODNIB que tindrà lloc el dissabte 4 d'abril del 2020, a la seu del CODNIB situada al c/ Enric Alzamora 6, pis 3, porta 4 de Palma, que començarà a les 11.00 (primera convocatòria a les 10.30)[1].
L'ordre del dia serà el següent:
- Memòria d'accions de la Junta de Govern 2019 i votació de la gestió.
- Presentació i votació dels comptes 2019.
- Ratificación de las cuotas anuales y de inscripción al CODNIB para el ejercicio 2020.
- Presentació i votació del pla d'acció i pressupostos 2020
- Constitució de la Mesa Electoral. Votacions a la Junta de Govern
- Precs i preguntes.
[1] El dia 13 de març i amb motiu de la declaració d‟estat d‟alarma, es comunica als col·legiats que l‟Assemblea tindrà lloc via telemàtica.
Acceso al boletín – https://bit.ly/34dBnXe
Sra. Maria Lara Prohens Rigo
Secretaria del Colegio Oficial de Dietistas-Nutricionistas de Illes Balears.
ACTA XIII ASSEMBLEA DE CODNIB
4 d'abril del 2020
A la ciutat de Palma, a 4 d'abril de 2020 a les 11.05 h, comença la XIII Assemblea de CODNIB que reuneix via telemàtica els assistents següents:
- Manuel Moñino
- Maite Colomar
- Maria Lara Prohens
- Eva de la Flor
- Aina Terrassa
- Paquita Torres
- Sonia Torres
- Alicia Julibert
- Ana Isabel Gener
- Caterina Bosch
- Joan Antoni Perelló
- Maite Bermudo
- Marta Seguí
- Yvonne Bauzà
- Silvia García
- Lidia Naharro
- Alejandra Pou
Abans de començar amb l'ordre del dia, Manuel Moñino exposa i resumeix els comunicats que s'han enviat des del Col·legi per informar els col·legiats sobre les mesures preses i les recomanacions per la crisi sanitària per la pandèmia de COVID-19. Es detallen les mesures i s'exposa que les recomanacions han estat canviants i avui dia alguns aspectes sobre les ajudes a autònoms i el tancament de consultes, encara no està del tot clar. Així mateix, s'informa que, a la reunió de Junta Directiva celebrada abans d'aquesta Assemblea, s'han pres més mesures que seran exposades a l'apartat de quotes i pressupostos 2020.
La Asamblea congrega a 17 colegiados conectados mediante la plataforma Go To Meeting. De acuerdo al ART. 17.3 de los Estatutos, se elige la mesa de la Asamblea que queda formada y constituida por Manuel Moñino como presidente del CODNIB, Maria Lara Prohens como secretaria, Sonia Torres como vocal de la Junta Directiva y, tras solicitar voluntarios para ocupar las dos vocalías de la mesa de la asamblea, se presentan Alejandra Pou y Joan Perelló.
Dacord a lART. 17.2 dels Estatuts, el president declara constituïda l'Assemblea a les 11:30 h.
S'informa que els documents que es presentaran han estat a disposició de tots els col·legiats des del 23 de març a la zona certificada de la web del Col·legi, dia en què es va comunicar als col·legiats. Així mateix, l'enquesta de votacions per als assumptes de l'assemblea ha estat activa en aquest mateix espai des de les 00.01h del 31/03 fins a les 11.00h del 02/04.
L'ordre del dia és el següent:
- Memòria d'accions de la Junta de Govern 2019 i votació de la gestió.
- Presentació i votació dels comptes 2019.
- Ratificación de las cuotas anuales y de inscripción al CODNIB para el ejercicio 2020.
- Presentació i votació del pla d'acció i pressupostos 2020
- Constitució de la Mesa Electoral. Votacions a la Junta de Govern.
- Precs i preguntes
A les 11'30h s'hi incorporen Inmaculada Monje i Cristina Garcia.
Manuel Moñino proposa avançar el punt 5, sense que hi hagi oposició per part dels assistents.
- Constitució de la Mesa Electoral. Votacions a la Junta de Govern.
S'explica que el procés electoral va quedar resolt el dia 20 de març amb l'emissió del certificat de la secretària en funcions, Maria Lara Prohens, on s'indica que només s'ha rebut una llista per optar al govern del Col·legi, per la qual cosa, d'acord amb el que estableix l'article 36.1 dels Estatuts, la llista única va quedar automàticament electa, tal com es va comunicar[2], per prendre possessió dels càrrecs a la XIII Assemblea.
La llista presentada va ser la següent:
| Ordre | Nº Col | Nom Complet | CÀRREC |
| 1 | IB00001 | Moñino Gómez, Manuel | President |
| 2 | IB00044 | Colomar Ferrer, Mª Teresa | Vicepresidenta |
| 3 | IB00050 | Prohens Rigo, Maria Lara | Secretària |
| 4 | IB00014 | Terrassa Fernández, Aina | Tresorera |
| 5 | IB00051 | De la Flor Torres, Eva | Vicesecretària |
| 6 | IB00029 | Torres Abascal, Sonia | Vocal 1 |
| 7 | IB00024 | Torres Torres, Paquita | Vocal 2 Eivissa i Formentera |
| 8 | IB00040 | Bosch Marquès, Caterina | Vocal 3 Menorca |
| 9 | IB00116 | Dávila Buriello, Georgina | Vocal 4 |
| 10 | IB00159 | Gener Bosch, Ana Isabel | Vocal 5 |
|
| IB00063 | Bauzá de Keizer, Yvonne | Suplent 1 |
|
| IB00113 | Capçal Gómez, Marina | Suplent 2 |
|
| IB00140 | Gomila Bonet, Maria | Suplent 3 |
|
| IB00170 | Micó Pascual, Lydia | Suplent 4 |
Els seus integrants prenen possessió dels seus càrrecs en aquest moment, i queda formalment constituïda, la nova Junta de Govern del Col·legi.
Manuel Moñino exposa als assistents que hi ha 14 vots telemàtics vàlids d?un total de 17 sessions de votació iniciades. Tres sessions no van completar la votació: Aisatou Niang, Maria Joana Mateu i Mar Fernández.
Els vots vàlids són els següents:
- Antoni Colom Fernández
- Maria Colomer Valent
- Josep Lluch Taltavull
- Georgina Dávila Buriello
- Joana Arnau Pons
- Teresa Colomar Ferrer
- Noemí García García
- Ana Fernández Pigem
- Maite Bermudo Otaño
- Ana María Salamanca Núñez
- Silvia Rubio Llacunes
- Andrea Cadenas Pérez
- Alicia Vidal Hernández
- Lydia Micó Pascual
Es revisen els vots per comprovar si algun dels presents va votar per aquest mitjà, sent el cas de Maite Colomar i Maite Bermudo.
Maite Colomar abandona la sessió en aquell moment, sol·licitant a la mesa que s'anul·lin els seus vots per a les quotes 2020 i el pressupost de 2020, emesos per via telemàtica, sent el sentit a favor de les propostes que es presentaran a l'assemblea, i que han estat acordades a la junta directiva prèvia, mantenint el sentit del vot tele.
Els vots telemàtics de Maite Bermudo s'anul·len perquè estan de manera presencial. No hi ha vots delegats.
DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ.
- Memòria d'accions de la Junta de Govern 2019 i votació de la gestió.
El president detalla la memòria d'activitats 2019 als assistents (Annex 1), les reunions a què ha assistit i exposa la importància de les accions que duu a terme el Col·legi i dels serveis de què disposen els col·legiats.
S'incorpora a les 11.45h Aisatou Niang, sumant un total de 19 assistents de forma presencial.
Es presenten els comentaris que han fet alguns col·legiats que han votat telemàticament, i sense més comentaris, se sotmet a votació la memòria d'activitats 2019 obtenint 30 vots a favor (19 assistents + 11 telemàtics) i 2 abstencions per part de vot telemàtic, i queda aprovada per majoria.
- Presentació i votació dels comptes 2019.
Es presenta la liquidació del pressupost que recull el balanç dels comptes de lexercici 2019 (Annex 2). S‟explica que el balanç negatiu ha estat degut al pagament de proveïdors del projecte d‟atenció primària de factures corresponents al 2018, però també al pagament avançat d‟una quota al Consell General ia la provisió de 1.000€ per al‟inici del contenciós administratiu contra la Conselleria de Salut per les seccions de dietètica i nutrició en farmàcies. Tot i això, la tresoreria a final d'any disposava de 3.600€.
Marta Seguí i Alicia Julibert pregunten sobre el pagament de proveïdors pel projecte del SSIB i per la partida de gestió, i es dóna l'explicació que resolen els seus dubtes.
Se sotmet a votació la liquidació de pressupostos i comptes 2019, quedant aprovats amb 28 vots a favor (19 assistents + 9 telemàtics) i 4 abstencions per part de vot telemàtic.
- Ratificació de les quotes anuals i dinscripció al CODNIB per a lexercici 2020.
Es presenten les quotes de col·legiació per a l'any 2020 proposada per la junta directiva reunida el 20 de gener de 2020, però modificada a la reunió de junta directiva anterior a l'Assemblea, amb motiu de la crisi sanitària declarada el 14 de març.
Es proposa mantenir les quotes del 2019:
- 87€- QUOTA D'INSCRIPCIÓ
- 255€ QUOTA ANUAL PER EXERCENTS
- 105€ QUOTA ANUAL PER A NO EXERCENTS
- 30 € CUOTA ÚNICA PARA TRASLADO DE EXPEDIENTES – EXENCIÓN DE LA CUOTA DE INSCRIPCIÓN
Tot i això, s'inclouen dues condicions per accedir a quotes especials:
- Quota reduïda acordada per la junta directiva el 21/11/19 per a exercents amb incapacitat laboral transitòria superior a 4 mesos (alta a la seguretat social per contractes de compte aliè o autònom i assegurança de responsabilitat civil), que suposa un descompte de 50 € en les quotes. També és aplicable a les baixes per maternitat que mantinguin les mateixes condicions.
- Quota especial aplicable al cobrament de la quota de maig del 2020 per condonar els 35€ als no exercents que s'hagin acollit a un ERTE o hagin sol·licitat els ajuts oficials, i per als exercents que compleixin amb aquesta mateixa condició, la quota de maig passa de 85€ a 35€. Aquesta mesura, considerant que s'adhereixi el 75% dels col·legiats, suposarà una reducció d'ingressos de 5.860€ que requeriran ajustaments als pressupostos de 2020.
Així mateix, com és habitual, queda oberta l'opció perquè els col·legiats puguin ajornar les quotes en cas de no poder fer front al pagament.
Atès que aquest punt difereix dels continguts exposats des del 24 de març a la web i que han servit de base perquè els col·legiats emetin el seu vot telemàtic, i després d'haver-lo consultat amb l'assessoria legal del Col·legi, els vots telemàtics emesos per a aquest assumpte, i per al següent (pressupostos 2020), queden anul·lats.
Així, se sotmeten a votació les quotes i els seus condicionats, i són aprovats per 20 vots a favor (19 assistents + 1 vot anotat anteriorment per part de Maite Colomar).
S'adaptarà aquesta informació a la web i memòries afectades.
- Presentació i votació del pla d'acció i pressupostos 2020
S'exposen els pressupostos per a l'any 2020 i el seu pla d'acció (annex 3) amb els ajustaments de quotes considerant que el 75% dels col·legiats s'adhereixi a les quotes especials, encara que aquesta dada podria veure's modificada en el cas que hi hagi més o menys col·legiats que s'acullin a la quota especial per la crisi sanitària. Per tant, el document s'adaptarà als acords adoptats en aquesta assemblea i la junta directiva d'aquest matí.
Després de les explicacions oportunes, se sotmeten a votació els pressupostos 2020 i queden aprovats amb 20 vots a favor (19 assistents + 1 vot anotat anteriorment per part de Maite Colomar). Els vots emesos telemàticament queden anul·lats ja que s‟ha canviat la proposta que s‟havia presentat, tal com s‟ha explicat anteriorment.
- Precs i preguntes.
Abandona la sessió Lidia Naharro a les 12'40h.
Es resolen diferents dubtes respecte a les ajudes per a autònoms, les crides públiques i borsa de treball, i sobre si els TSD poden passar consulta sense supervisió, plantejades per Marta Seguí, Aisatou Niang i Joan Perelló, respectivament.
Alicia Julibert proposa proposar formar un grup de wasap similar al de Menorca, per resoldre dubtes ràpids. Manuel Moñino explica que per formar grups es requereix el consentiment explícit de cada membre, cosa que pot ser difícil de manejar a Mallorca. Tot i que el Col·legi disposa d'un número amb wasap que és molt utilitzat pels col·legiats, es valorarà la proposta.
A continuació, es procedeix a la lectura de lacta per part de la secretària, que és sotmesa a votació i aprovada per unanimitat dels assistents, 18 vots en total.
Havent esgotat les qüestions previstes per a l'Assemblea, es dóna per finalitzada les 12.55 h del 4 d'abril de 2020.
| D. Manuel Moñino President de l'Assemblea | Sra. Maria Lara Prohens Secretària de l'Assemblea | Sra. Sonia Torres Vocal de l´Assemblea |
| Sra. Alejandra Pou Vocal de l´Assemblea | Sra. Joan Perelló Vocal de l´Assemblea |
Accedeix a la presentació de l'Assemblea en PDF
ANNEXOS
Anexo 1 – Memoria de acciones de la Junta de Gobierno 2019 y votación de su gestión
Anexo 2 – Presentación y votación de las cuentas 2019
Anexo 4 – Presentación y votación del plan de acción y presupuestos 2020 – ACTUALIZADO